Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Jastarnia

Podatek leśny

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Podatnikami podatku leśnego są osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej.

  • Osoby fizyczne są zobowiązane złożyć organowi podatkowemu informację w sprawie podatku leśnego (IL-1) wraz z załącznikami ( np. akt notarialny ) w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających zmianę podatku leśnego, powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego. Na podstawie złożonej informacji w sprawie podatku leśnego ( IL-1 ) Burmistrz Jastarni wydaje decyzję w sprawie podatku leśnego.

  • Osoby prawne są zobowiązane składać do dnia 15 stycznia organowi podatkowemu deklarację na podatek leśny ( DL-1 ) na dany rok podatkowy sporządzone na formularzu wg. ustalonego wzoru, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego  obowiązku.

 

Od 1 lipca 2019 roku obowiązują nowe formularze:

 


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w  Jastarni ul. Portowa 24

pokój nr 101 (Biuro Obsługi Interesanta)

w godzinach pracy Urzędu: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego - do 1 miesiąca.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446)

Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 716)

Ustawa z dnia  14 czerwca 1960r - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23)


Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Jastarni.